@article { author = {ommi, Fathollah and Pourghasemi, Kamran and Esfahaniyan, Vahid and Mirmohammadi, َAli}, title = {Investigation on Effect of Multiple Injection on Performance and Emission Reduction in a DI Diesel Engine}, journal = {Amirkabir Journal of Mechanical Engineering}, volume = {43}, number = {1}, pages = {1-10}, year = {2011}, publisher = {Amirkabir University of Technology}, issn = {2008-6032}, eissn = {2476-3446}, doi = {10.22060/mej.2011.55}, abstract = {Aim of this paper is to investigate mechanism of NO and soot reduction by using multiple injection as useful strategy for reducing DI diesel engines emissions. In this paper, we first studied the mechanism of NO and soot reduction by using double injection. Then after investigating different modes of injection, at last we introduce optimum mode of fuel injection for a DI diesel engine manufactured in our country. Experiments were induced at Motorsazan Tabriz to validate results of CFD simulation. Amount of fuel in each pulse and dwell time between injection pulses are essential parameters. Results showed that by using double injection soot and NO will reduce by 33% and 11% respectively.}, keywords = {DI diesel engine,multiple injections,KIVA-3V,soot,NO}, title_fa = {بررسی تأثیر پاشش چندمرحله‌ای سوخت بر عملکرد و کاهش آلایندگی موتور دیزل پاشش مستقیم}, abstract_fa = {هدف این مقاله بررسی چگونگی کاهش آلاینده‌های دوده و مونواکسیدنیتروژن در پاشش چندمرحله­ای سوخت به عنوان یک راهکار مؤثر در کنترل آلایندگی موتورهای دیزل پاشش مستقیم (DI) است. ابتدا روند کاهش آلاینده‌ها با استفاده از پاشش دومرحله­ای سوخت مطالعه گردیده و پس از بررسی حالت‌های مختلف پاشش دومرحله­ای، بهینه­ترین حالت پاشش سوخت برای یک موتور دیزل پاشش مستقیم ساخت داخل ارائه شده­ است. آزمون‌های لازم برای درستی عوامل عملکردی و آلاینده­های بدست آمده از شبیه‌سازی فرآیند احتراق موتور در مرکز تحقیقات موتورسازان تبریز انجام شده ­است. مقدار سوخت در هر پالس پاشش و فاصله زمانی بین دو پالس عوامل اصلی مورد بررسی هستند. نتایج تحقیق نشان دادند که با استفاده از پاشش دو مرحله­ای سوخت مقدار آلاینده دوده تا 33% و اکسید نیتروژن تا حدود 11% کاهش می­یابد.  }, keywords_fa = {موتور دیزل پاشش مستقیم (DI),پاشش دومرحله ای سوخت,کیوا- 3 V,دوده و مونواکسید نیتروژن}, url = {https://mej.aut.ac.ir/article_55.html}, eprint = {https://mej.aut.ac.ir/article_55_37091a29671709aa89ab8ba373bb25c4.pdf} }