%0 Journal Article %T بررسی تجربی میدان جریان القائی درون ریز و فرو وزش در زیر ملخ‌های کوچک پشت سرهم %J نشریه مهندسی مکانیک امیرکبیر %I دانشگاه صنعتی امیرکبیر %Z 2008-6032 %A مهرابی, علی %A داوری, علیرضا %D 2019 %\ 09/30/2019 %V 52 %N 11 %P 3071-3090 %! بررسی تجربی میدان جریان القائی درون ریز و فرو وزش در زیر ملخ‌های کوچک پشت سرهم %K جریان درون‌ریز؛ فرو وزش؛ ملخ های پشت سرهم %K اندرکنش آیرودینامیکی ملخ ها %K پهپاد عمودپرواز %R 10.22060/mej.2019.16497.6374 %X در این مطالعه تعدادی از آزمایش‌ها به منظور درک دقیق رفتار جریان درون ریز و فرو وزش ملخ‌های پشت سرهم با استفاده از یک دستگاه آزمایشگاهی چند منظوره انجام شدند. نتایج نشان دادند که برای یک ملخ تنها، جریان درون‌ریز در نواحی نوک و سه پنجم میانی طول ملخ، به سمت بالاست. الگوی ارائه شده برای جریان درون‌ریز و فرو وزش ملخ مورد آزمایش با متوسط میزان عدم قطعیت 6/ 5± درصد شبیه به الگوی ملخ بالگردهای مرسوم در حالت نزول همراه با قدرت تشخیص داده شد. تأثیر نوسانات و اغتشاشات ناشی از جریان‌های حلقوی لبه فرار پره‌های ملخ جلویی بر جریان درون‌ریز ملخ عقبی باعث تغییر رفتار آن نسبت به یک ملخ تنها می‌شود. با توجه به اثرات بدنه، نوسانات و پدیده‌های غیر دائم روی داده در آزمایش‌ها، نتایج به دست آمده واقعی‌تر بودند. نتایج نشان دادند که مقادیر سرعت فرو وزش در زیر نواحی غیر مرکزی ملخ بیشتر از مقدار سرعت درون‌ریز آ نها هستند ولی تقریبا در تمام نقاط طول ملخ، این مقادیر کمتر از 2 برابر هستند. بنابراین, رابطه مستخرج از تئوری اندازه حرکت در مورد ارتباط جریان درون‌ریز و فرو وزش ملخ‌های کوچک صدق نکرد و نیاز است تا در پیش بینی عملکرد و طراحی این نوع وسایل پرنده، به این تفاوت‌ها و تغییرات توجه شود. %U https://mej.aut.ac.ir/article_3606_a24284f2156195ea633bda79fe2e7597.pdf